Omnia Wonen en ketenpartner Talen Vastgoedonderhoud voeren op dit moment groot onderhoud uit aan 90 seniorenwoningen in Nunspeet, Elspeet en Vierhouten.Fase 1 van de werkzaamheden, 26 woningen aan de Dreeslaan en de van Hallstraat in Nunspeet, zijn onlangs afgerond. Er werd is asbest van de daken verwijderd, dakisolatie aangebracht, dakpannen en kozijnen vervangen én spouwmuur- en vloerisolatie aangebracht. Ook zijn het ventilatiesysteem en de CV-ketel vervangen.

Om een beeld te krijgen van de algehele beleving die de huurders hebben over het werk én om de kwaliteit van de dienstverlening te bewaken, voerde Talen een huurdersenquête uit. Hieruit blijkt dat de bewoners zeer tevreden zijn over de algehele aanpak, er wordt een 8,5 gescoord.

De hoogste score krijgt klantvriendelijkheid, een 9! De werkomgeving – hoe schoon en netjes is bijvoorbeeld de tuin of balkon? – scoort het laagst met een 8,4. Enkele opmerkingen van bewoners: ‘Was voor ons, als bewoner geen fijne tijd. Maar de mensen hebben hun best gedaan om ons er zo goed mogelijk door te helpen. ALLE LOF!’, ‘Ik zag er erg tegenop, maar het is 100 procent meegevallen’ en ‘Houd dit team in stand. Supervriendelijk en behulpzaam, vakmensen’. “Een mooie opsteker voor Frits Gerrits en zijn team. Zij zetten zich iedere keer weer met hart en ziel in voor goed onderhouden woningen en tevreden huurders,” aldus Tonny Jansen – projectleider Talen Vastgoedonderhoud.

De hoge bewonerstevredenheid doet Ben van de Brink – regisseur Investeringen & Instandhouding bij Omnia Wonen – goed: ”Het is een compliment voor ons als huurders tevreden zijn over onze werkwijze. Dat is wel waar we het voor doen. De score en de positieve reacties bevestigen dat we het goed hebben aangepakt.” Ondanks de coronacrisis gaat het Omnia Wonen en Talen Vastgoedonderhoud lukken om het groot onderhoud aan de overige 64 woningen volgens planning nog voor de bouwvak af te ronden. Een knap staaltje werk!