Aandacht voor uw bewoners
Tijdens het renoveren, onderhouden en verduurzamen blijven bewoners doorgaans in hun woning wonen. Wij doen ons uiterste best om de overlast voor hen te beperken. In én om hun woning.
Wij gaan voor 100% bewoners tevredenheid. Dit doen we door rekening te houden met hun wensen en het maken van goede afspraken. Hierdoor behalen we altijd ruim voldoende draagvlak bij bewoners participaties.
Informatieavonden

Het is wel zo prettig om als bewoner te weten wie er in je woning of buurt aan de slag gaat. Daarom begint een project vaak met een informatiebijeenkomst voor alle bewoners. Zo leren zij ons kennen en wij hen.
Tijdens de bijeenkomst vertellen we precies wat we gaan doen en wat dit voor de bewoners betekent. Daarna krijgt iedereen een handige informatiebrochure mee. Zo kunnen zij thuis alles nog eens rustig nalezen.
Warme opnames

Tijdens een warme opname bezoeken we alle woningen. De bewoners begeleider en/of uitvoerder brengen de staat van elke woning in kaart. maar gaan vooral ook in gesprek met de bewoners. Zij vragen hen naar de persoonlijke situatie en eventuele zorgen of wensen.
De verzamelde gegevens leggen we per huis vast in het programma homeDNA. Met een handige app hebben de bewoners én de opdrachtgever toegang tot specifieke informatie.
Overzichtelijke planning

Een heldere planning voorkomt misverstanden. Daarom geven we op de dagplanning precies aan wat we per dag komen doen. En welke overlast dit eventueel met zich meebrengt.
Soms moeten bewoners ook zelf zaken voorbereiden. Ook dit is te vinden in de dagplanning. Met behulp van een app is de planning ook online te bekijken in HomeDNA. Zo blijven bewoners continu op de hoogte.
Informatiecentrum

De uitvoerder en bewoners begeleider hebben een kantoor op het bouwterrein. Hier kunnen de bewoners terecht met hun vragen. Op grote projecten houden onze bewoners begeleiders spreekuur in het informatiecentrum op het terrein. Bewoners kunnen dan op vaste momenten binnenlopen als zij iets willen weten of doorgeven.
Betrokken vakmensen

Onze onderhoudsspecialisten hebben oprecht aandacht voor de bewoners. Deze vakmensen zijn uitstekend opgeleid en krijgen regelmatig bijscholing. Zij beseffen dat hun werk inbreuk maakt op het woongenot van bewoners. De mensen van Talen Vastgoedonderhoud zijn te herkennen aan hun bedrijfskleding en kunnen zich altijd legitimeren.
Bewonersbegeleiders

Onze bewoners begeleiders zijn aanspreekpunt én belangenbehartiger van de bewoners. Zij zijn de ‘ogen en oren’ van de bewoners en weten precies wat er leeft. De bewoners begeleider houdt bewoners persoonlijk op de hoogte gedurende het hele traject: tijdens de voorbereiding, uitvoering en oplevering.
Onze bewoners begeleiders voorzien de bewoners tijdig van de juiste informatie en zorgen dat het project naar ieders tevredenheid verloopt.